5 кращих новин за березень

Європейська економічна комісія ООН дослідила потенціал водневих технологій в Україні

У своїй Водневій стратегії до 2050 року ЄС виділив Україну як пріоритетного партнера

Європейська економічна комісія ООН провела дослідження потенціалу розвитку водневих технологій в Україні, яке підтвердило переваги та можливості розвитку цієї галузі. Про це повідомив т.в.о. голови Держенергоефективності Костянтин Гура на засіданні робочої групи «Водневі технології та воднева інфраструктура», що відбулося у Комітеті ВРУ з енергетики та ЖКП за участю представників Міненерго, Держенергоефективності, профільних асоціацій, інститутів НАН України, бізнесу, експертного середовища.

“Європейською економічною комісією ООН за підтримки Міненерго та Держенергоефективності проведено дослідження потенціалу розвитку водневих технологій в Україні. Його результати підтвердили переваги та можливості розвитку цієї галузі”, – зазначив Гура.

Також, голова Держенергоефективності презентував експертам перспективи розвитку водневої енергетики в Україні.

“У своїй Водневій стратегії до 2050 року ЄС виділив Україну як пріоритетного партнера. Цілі ЄС – дуже амбітні. До 2030 року планується наростити 40 ГВт потужностей електролізерів, досягнувши виробництва 10 млн т водню у рік”, – зазначив він.

Костянтин Гура наголосив, що для запровадження водневого ринку необхідно:
– підготувати законодавчу базу, імплементувати існуючі в Європі та розробити національні стандарти з виробництва, транспортування, зберігання та використання водню;
– запровадити державну підтримку та стимулювання;
– реалізувати пілотний проєкт з виробництва «зеленого» водню;
– здійснити заходи щодо розбудови інфраструктури транспортування водню;
– врегулювати питання зменшення ризиків повернення інвестицій.

Нагадаємо, наступного року в Україні за підтримки держави стартують перші пілотні проекти у сфері водневої енергетики. Підготовка до їх реалізації ведеться вже сьогодні. 

У 2021 році в Україні стартує розробка Водневої стратегії, яка буде здійснюватися із залученням авторитетних міжнародних компаній та вітчизняних експертів, за сприяння Світового банку. 

За даними UA-Energy.org

 

 

У Штатах представили робота-охоронця

Американська компанія Westland Real Estate Group представила повністю автономного робота, який охоронятиме прибудинкові території на північному-сході Лас-Вегасу. Про це повідомляє KTNV Las Vegas. Робот буде використовуватися для посилення безпеки мешканців, які живуть переважно в квартирах в одному з районів Лас-Вегасу. Зазначається, що сам апарат може моніторити прибудинкові території через відео та інфрачервоні камери. Окрім патрулювання, робот має ще кілька функцій. В разі надзвичайної ситуації на території, мешканці зможуть натиснути на кнопку на самому роботі, і він автоматично подасть сигнал тривоги.

 

 

Засновник Twitter продає на аукціоні перший твіт

Засновник Twitter Джек Дорсі виставив на аукціон своє перше повідомлення у соцмережі, яке також є й першим твітом в історії сервісу. Згідно повідомлення на майданчику Valuables, за допис готові віддати вже 2 мільйони доларів.

Максимальна запропонована за твіт ціна вже досягла 2 млн дол., заплатити стільки готовий засновник криптовалютної платформи TRON і генеральний директор компанії Rainberry Джастін Сан.

Йдеться про твіт Джека Дорсі: “just setting up my twttr” (“просто налаштовую свій твіттер”). Допис він зробив 21 березня 2006 року.

Історичний твіт Дорсі з’явився на онлайн-аукціоні Valuables, що створений спеціально для продажу і купівлі твітів.

Увага до аукціону різко зросла 5 березня після того, як Джек Дорсі опублікував посилання на нього в своєму Twitter. 

Доповнення

Засновник Twitter торік пожертвував мільярд доларів на боротьбу з коронавірусом.

За даними УНН

 

 

Нова українська авіакомпанія зареєструвала два літаки

Новий український лоукост Bees Airline зареєстрував в Україні два своїх перших літаки – Boeing 737-800.

“Це Boeing 737-800 з бортовими номерами українського регістру UR-UBA і UR-UBB. Державіаслужба видала на них реєстраційні посвідчення 22 і 23 лютого 2021 року”, – йдеться в повідомленні.

Зазначається, що обидва авіалайнери випущені в 2010 році і поки перебувають в Польщі. Раніше їх під номерами UR-PSC і UR-PSD дев’ять років експлуатувала МАУ.

Наразі Bees Airline ще не має сертифіката експлуатанта, який дозволяє авіакомпанії почати виконувати рейси з пасажирами. Для отримання цього документа необхідно поповнити флот двома літаками, що авіакомпанія вже зробила.

Компанія планує в березні почати польотну програму з Києва на єгипетський курорт Марса-Алам, а в квітні полетить до Кенії для туроператора TPG.

 

 

ICA Sweden починає експлуатацію повністю електричної вантажівки Volvo FE Electric

Компанія Volvo Trucks постачає повністю електричну вантажівку провідній шведській мережі супермаркетів, компанії ICA Sweden, яка розпочинає перехід до електричного транспорту. Вантажівка буде використовуватися для постачання охолоджених продуктів до районів міста Стокгольм. Окрім того, цей електричний транспортний засіб сприятиме суттєвому зменшенню рівня шуму та забруднення повітря.

Новий вантажний автомобіль Volvo FE Electric буде введений в експлуатацію протягом першої половини 2021 року для виконання щоденних транспортних завдань компанії ICA. Ця поставка є першим важливим кроком анонсованої у листопаді 2020 року співпраці між компаніями Volvo Trucks та ICA, яка ототожнює прийняття рішення щодо переходу до використання електричних вантажівок з метою зменшення шкідливого впливу на навколишнє середовище.

Для того, щоб визначити відповідні маршрути для електричного транспорту, експерти ICA і Volvo Trucks в галузі електровантажівок спільно вивчали такі параметри, як вантажопідйомність, цикли водіння та конструктивні рішення з метою оптимального використання нової електричної вантажівки в компанії ICA.

«Спільно з ICA ми проаналізували кілька транспортних маршрутів, користуючись симулятором пробігу електровантажівок Volvo Trucks. Обмін та аналіз докладних даних є життєво важливими для розрахунку споживання енергії при транспортуванні, включаючи операції завантаження та розвантаження, для реальних маршрутів та ситуацій дорожнього руху в режимі реального часу, що допоможе знайти найкращі можливі рішення для виконання щоденних транспортних завдань ICA», – відзначає Йохан Ларссон (Johan Larsson), директор компанії Volvo Trucks з розвитку електричного транспорту.

Volvo FE Electric, що замовлена компанією ICA, не потребує додаткової денної зарядки на визначеному маршруті, що полегшує заміну вантажного автомобіля, який наразі використовується, на електричну вантажівку.

Компанії ICA Sweden та Volvo Trucks мають великий досвід роботи щодо зменшення впливу свого бізнесу на навколишнє середовище. Група ICA поставила перед шведською дочірньою компанією завдання – створити до 2030 року систему автомобільного транспорту, що не використовує двигуни внутрішнього згорання, тоді як для міських регіонів це завдання має бути вже вирішено до 2025 року. Мета буде досягнута шляхом інвестування в нові технології та дослідження механізмів підтримання ініціатив щодо збільшення національного виробництва біопалива.

Важливою частиною співпраці компаній Volvo Trucks та ICA є впровадження у Швеції технології використання електрифікованих транспортних засобів, як у центрах міст, так згодом і на більш довгих маршрутах між містами. Компанії ICA Sweden та Volvo Trucks співпрацюватимуть над обґрунтуванням застосування технології електротранспорту, використовуючи наявні пропозиції товарів і послуг та спільно перевіряючи нові технології. Обидві компанії разом продовжать досліджувати можливості подальшої електрифікації транспорту в логістичній мережі ICA Sweden.

«Ми дуже раді, що розпочали в ICA кампанію застосування електрифікованого транспорту. Ми постійно працюємо над мінімізацією впливу на клімат всіх ланок нашого ланцюжка створення цінностей, і більш широке використання електричного транспорту є конкретним підтвердженням цього. Завдяки нашій співпраці з Volvo Trucks ми маємо можливість запровадити технологію використання електротранспорту, який не тільки відповідає вимогам щодо вантажопідйомності та типам перевезень, але також сприяє значно більш екологічно чистому транспортуванню», – каже Емма Ліндстрем (Emma Lindström), директор з логістики ICA Sweden.

Випущені у 2019 році вантажні автомобілі Volvo FE Electric та Volvo FL Electric є повністю електричними вантажівками для здійснення міських перевезень та вивезення сміття. Зараз компанія Volvo Trucks також проводить випробування моделей своїх електричних вантажівок Volvo FH, Volvo FM та Volvo FMX, які будуть використовуватися для регіональних перевезень та для міського будівництва в Європі. Продаж цих вантажівок розпочинається 2021 року, а серійне виробництво –  у 2022 році.