5 кращих новин за серпень

Київське метро отримало нову партію польських вагонів

Київський метрополітен отримав чергову партію вагонів від Варшави – 12 одиниць рухомого складу. До кінця місяця планується транспортувати ще 6 вагонів.Про це інформує пресслужба Київської міської державної адміністрації. Наразі фахівці підприємства вивчають отримані раніше вагони. Попри те, що рухомий склад однієї серії, є багато розбіжностей, адже умови експлуатації поїздів у Варшавському та Київському метрополітенах суттєво відрізняються.

Варшавський метрополітен передає Київському метрополітену 60 вагонів серії №81, які виведені з експлуатації у варшавській підземці. Отриманий рухомий склад використовуватимуть у першу чергу як технічного донора. Також завдяки цим вагонам сформують резерв запчастин для подальших ремонтів діючих поїздів столичного метро.

Поетапне транспортування рухомого складу розпочалось наприкінці квітня. Наразі підприємство отримало 30 вагонів із 60. Загалом постачання всіх 10 зчепів планується завершити до кінця цього року.

 

 

 

Порт Гданськ готується до збільшення обсягів перевалки зерна

Протягом двох років перевалку зерна планують збільшити майже до 6 млн тонн з минулорічних 2 млн тонн.

З огляду на вихід Росії із зернової ініціативи та безпекову ситуацію в Чорному морі, польські порти готуються до збільшення обсягів перевалки зернових вантажів з України. Зокрема, мова йде і про порт Гданськ.

Як пише ЦТС з посиланням на Rynek infrastruktury, хоча найбільший зерновий термінал серед морських портів Польщі розташований у Гдині, порт у Гданську також відіграє дуже важливу роль у транзиті українського зерна.

У 2022 році перевалка зерна в Гданську склала 2 млн т, що на 19% більше, ніж у 2021 році. За перші два квартали 2023 року в порту вже було перевантажено 1,4 млн т зернових вантажів (переважно кукурудзи). Це зростання на 52% порівняно з аналогічним періодом минулого року.

Перевалку здійснюють різні оператори: GBT/Malteurop, Gdańskie Młyny, Magrol, Port Gdański Eksploatacja, Siark-Port, Speed.

Інвестиції, здійснені в найбільшому порту Польщі, спрямовані на те, щоб збільшити обсяги переробки зерна до 5,8 млн т на рік протягом наступних двох років.

За інформацією Адміністрації порту Гданськ, найслабшою ланкою в транзиті українського збіжжя виявилася залізниця. Тому 70% зерна надходить до порту автотранспортом. Через це в рамках підготовки до збільшення перевалки зерна, кількість місць для автотранспорту в порту було збільшено до 970, хоча в окремі періоди кількість авто може сягати 1500 одиниць на добу.

Відзначається, що наразі оператори порту за день можуть обслуговувати 730 вантажівок і 80 вагонів. Але вони готові збільшити свої перевантажувальні можливості. Планують звести постійні та тентові склади, а також хочуть реалізувати додаткові залізничні інвестиції, завдяки яким пропускна здатність зернових терміналів у порту Гданська збільшиться до 485 тис. т на місяць проти нинішніх 300 тис. т.

 

 

 

ЄС збільшив випуск морозива на 5%

Європейський союз 2022 року збільшив виробництво морозива на 5% – до 3,2 млрд літрів, повідомило статистичне управління ЄС (Eurostat). Найбільшим виробником серед держав ЄС стала Німеччина з обсягом випуску 620 млн літрів. Далі йдуть Франція (591 млн літрів) та Італія (571 млн літрів). При цьому ФРН випускає найдешевше морозиво: середня ціна становить 1,5 євро за літр.

У Франції цей показник дорівнює 1,9 євро, в Італії – 2,3 євро. Найдорожче морозиво в Австрії (7 євро за літр), Данії (4,4 євро) і Фінляндії (2,8 євро). ЄС торік експортував 250 млн кілограмів морозива на загальну суму 930 млн євро в країни, що не входять до союзу, повідомив також Eurostat. Імпорт становив 61 млн кг на 203 млн євро. Експорт в об’ємному вираженні скоротився на 2%, імпорт впав на 14%.

 

 

 

WSJ: Євросоюз збирається прийняти Україну до свого складу до 2030 року

Стало відомо, що Європейський Союз (ЄС) збирається прийняти Україну, а також балканські країни у свій склад до 2030 року. Заяву президента Європейської ради Шарля Мішеля наводить The Wall Street Journal (WSJ). За його словами, поки що офіційним особам варто погодити цільовий термін, який дасть можливість активізувати реформи в країнах-кандидатах. «Настав час рухатися вперед. Має бути ще багато роботи. Це буде важко, а іноді й болісно, як для майбутніх держав-членів, так і для ЄС», — пояснив Мішель. Варто зазначити, що на сьогоднішній день офіційними кандидатами на вступ до ЄС є Україна, Туреччина, Сербія, Албанія, Молдова, Північна Македонія та Чорногорія.

 

 

 

60 мільярдів посилок: неймовірно зростає сектор доставки у Китаї

Китай обробив понад 60 мільярдів посилок у першому півріччі, що на 17 відсотків більше, ніж минулого року. За даними Державного поштового бюро Китаю, виторг сектору, як очікується, перевищить 550 млрд юанів (76,75 млрд доларів США), що на 11,5% більше, ніж минулого року. Точна виручка поки що не розголошується.

Протягом першого півріччя обсяг сектора продовжував зростати. У першому кварталі було опрацьовано близько 26,9 млрд посилок, що на 11% більше, ніж минулого року. У другому кварталі щомісяця оброблялося близько 10 мільярдів посилок. Стимулювання онлайн-продажів у першому півріччі дало поштовх розвитку індустрії доставки посилок, особливо в середині червня, коли просування онлайн-продажів збіглося з Днем батька. Щоденний обсяг посилок країною з 16 по 20 червня становив понад 400 мільйонів. У цьому секторі також спостерігається швидке зростання транскордонного бізнесу.

У першому кварталі було відправлено близько 630 мільйонів посилок для міжнародних перевезень, що на 46,8% більше у річному обчисленні. Впровадження технологій покращило якість обслуговування у цьому секторі. Використання безпілотних транспортних засобів у різних сценаріях підвищило ефективність доставки та знизило вартість, наприклад безпілотні транспортні засоби з холодовим ланцюгом та роботи-доставники у будинках. В останні десятиліття сектор доставки посилок у Китаї швидко розвивався. Минулого року обсяг експрес-доставки в Китаї сягнув понад 110,6 млрд, що є найвищим показником у світі – 2013 року їх було 9,2 мільярда.