5 кращих новин за березень
Чехія отримуватиме нафту з 20 країн
Чехія з 2025 року почне отримувати нафту з 20 країн і позбудеться залежності від Росії, яка поки що залишається її основним постачальником, пише чеське видання Novinky. Це має статися завдяки анонсованому у 2023 році розширенню Трансальпійського нафтопроводу (TAL).
Трубопровід TAL починається у Трієсті (Італія), де розташований морський порт, і веде до Австрії та Німеччини. Чехія пов’язана з ним трубопроводом IKL (Інґольштадт – Кралупи – Літвінов), який починається на півдні Німеччини.
“Збільшення постачань [нафтопроводом TAL] дозволить повністю покрити все внутрішнє споживання. Нам більше не потрібна буде російська нафта”, – сказав гендиректор чеського трубопровідного оператора Mero Ярослав Пантучек в коментарі Hospodářské noviny.
“Після запуску в експлуатацію у 2025 році нових потужностей нафтопроводу TAL я очікую, що більшу частину постачання забезпечать країни, які вже постачають нафту в цей нафтопровід. Це головним чином Азербайджан, Казахстан, США, Ірак. Але загалом цих країн близько двадцяти. Я не думаю, що домінування Росії замінить інший домінувальний гравець. Країн з нижчою часткою побільшає, і це залежатиме від ситуації на ринку”, – сказав аналітик міжнародної інвестиційної компанії XTB Їржи Тилечек.
Чехія – одна з трьох країн Євросоюзу, яка ще імпортує російську нафту (інші дві – Угорщина і Словаччина). Вони здійснюють імпорт через південну гілку трубопроводу “Дружба”, який поки що не підпадає під європейське ембарго. У 2023 році частка російської нафти в імпорті Чехії становила 58% (4,3 млн тонн із загального імпорту 7,4 млн тонн). Другим за величиною постачальником став Азербайджан (26,5%), третім – Казахстан (приблизно 10%).
Baker Hughes перевищив прогнозований прибуток завдяки міжнародному попиту
Нафтопромислова компанія Baker Hughes перевершила прогнози аналітиків щодо прибутку за І квартал завдяки зростанню міжнародного попиту на буріння й збільшенню своїх дивідендів, повідомляє Reuters.
Ціни на нафту Brent зросли в середньому майже на 10% у кварталі, що спонукало нафтові компанії до буріння більше, створюючи попит на нафтопромислові послуги й обладнання, які пропонує Baker Hughes і конкуренти.
Згідно з даними Baker Hughes, кількість міжнародних бурових установок, показник майбутнього виробництва, зросла на 5,4%, до 965-ти у середньому наприкінці І кварталу порівняно з роком раніше.
Загальний дохід від міжнародного сегмента зріс до $2,79 млрд у кварталі порівняно з $2,59 млрд роком раніше.
Раніше в той же день компанія повідомила, що отримала замовлення на постачання обладнання для третьої фази проєкту розширення газової мережі нафтового гіганта Aramco в Саудівській Аравії.
Baker Hughes завершує квартал, коли результати трьох провідних нафтосервісних компаній підвищилися завдяки потужній міжнародній діяльності.
Космічний прибиральник: зроблено ще один крок до очищення орбіти Землі від сміття
Японська приватна компанія Astroscale розробляє послуги з виведення з експлуатації супутників та активного видалення сміття, щоб зменшити його небезпечне накопичення в космосі. Про це повідомили на сайті компанії Astroscale.
“Зображення було отримано комерційним демонстраційним супутником з дослідження космічного сміття Active Debris Removal компанії Astroscale-Japan (ADRAS-J) з відстані кількасот метрів від космічного сміття. Безпрецедентне зображення знаменує собою вирішальний крок на шляху до розуміння та розв’язання проблем, пов’язаних з космічним сміттям, що сприяє прогресу на шляху до більш безпечного та стійкого космічного середовища”, – йдеться у повідомленні.
Об’єкт на фото, який дрейфує у космосі, виявився першим ступенем японської ракети Н-2А. Ця ракета 2009 року вивела на орбіту супутник GOSAT, залишивши за собою шматок космічного сміття довжиною 11 метрів та вагою близько 3 тон.
Супутник ADRAS-J вагою 150 кілограмів запустили на навколоземну орбіту 18 лютого 2024 року. Головне завдання зонда – безпечно наблизитися до об’єкта та вивчити його. Після того, як місія ADRAS-J отримає додаткові зображення космічного сміття, компанія розроблятиме програму з його видалення. За попередніми планами, супутник з роботизованою “рукою” стягуватиме сміття з орбіти, щоб воно згоріло в атмосфері Землі.
Український стартап Traidy розробляє додаток зі ШІ для фондового ринку
Створений українцями стартап Traidy розробив платформу на базі штучного інтелекту, яка дозволяє користувачам ефективніше інвестувати в американський ринок цінних паперів.
Впровадження ШІ на фондовий ринок не є новинкою. Компанії досліджують різні способи використання технологій для покращення торговельних стратегій. Проте підхід Traidy вирізняється завдяки використанню великих мовних моделей (LLMs), популяризованих ChatGPT, для інтерпретації соціальних взаємодій та ринкових даних. Традиційні брокерські платформи, хоча й ефективні, часто не мають глибокого розуміння динаміки ринку, що може призвести до упущених можливостей або неправильної інтерпретації даних.
«Під час пандемії ми стали свідками значних змін у ландшафті фондового ринку, головним чином за рахунок зростання соціальних платформ, таких як WallStreetBets. Цей рух не тільки посилив роль роздрібних інвесторів, але й заповнив ринок потоком торгових сигналів та інформації», – говорить Олександр Башинський, генеральний директор Traidy. «Слідкувати за цим потоком даних – складне завдання для будь-якого індивідуального інвестора. Саме тут на допомогу приходить Traidy. Наша платформа, що працює на базі ШІ, призначена для аналізу та інтерпретації цього великого масиву інформації, роблячи її керованою та придатною для використання нашими користувачами. Ми не просто спрощуємо інвестування на фондовому ринку; наша мета — надати інвесторам необхідні інструменти для орієнтації у шумі соціальних платформ, фінансових новин і статистичних даних».
Для реалізації цієї місії стартап залучає Seed раунд інвестицій у розмірі 2 мільйонів доларів, який очолювали Three Sigma Ventures та група ангельських інвесторів. «Цей капітал буде використаний для технологічних удосконалень та розширення нашої ринкової присутності. Наша мета — не просто створити ще одну брокерську платформу, а стати новатором у тому, як люди взаємодіють з фондовим ринком. Ми хочемо демістифікувати ринок і зробити його доступним та зрозумілим для всіх», – додає Башинський.
Для iPhone створили ліхтарик із MagSafe
Китайський стартап WUBEN представив новий аксесуар для iPhone – ліхтарик із підтримкою MagSafe. Він зроблений з титану та магнію, а також оснащений дуже яскравими світлодіодами.
Яскравість MagSafe-ліхтарика складає 300 люменів. Це в 5 разів більше, ніж вбудований ліхтарик айфону. Користувач може брати аксесуар у похід, на прогулянку з собакою у темну пору доби або на нічні фотосесії.
Новинка підтримує зміну температури. Усього три режими: тепле світло, біле та холодне. Регулювати яскравість і тон можна за допомогою безелю, що обертається, який знаходиться з правого боку.
Ліхтарик може обертатися на 360 градусів та виконувати функцію підставки. Всередині встановлено акумулятор ємністю 320 мАг. автономність у режимі 2 люмена становить 50 годин, при максимальній яскравості аксесуар проживе не більше півгодини. Заряджається гаджет за допомогою кабелю USB-C.
Пристрій може бути сумісним не лише з iPhone, а й іншими смартфонами. Також магніти дозволяють прикріпити ліхтарик до ноутбука, щоб створити найкраще освітлення під час відеодзвінків. Гаджет не займе багато місця – його товщина складає всього 6 мм.
Вартість MagSafe-ліхтарика від WUBEN складає 69 доларів в рамках попереднього замовлення на Kickstarter. Вихід на міжнародний ринок заплановано на липень 2024 року.