5 кращих новин за жовтень

Електроліз води. У ФРН роблять гас без нафти

Для виробництва авіаційного палива в майбутньому не буде потрібна нафта. Екологічне паливо для літаків можна отримувати методом електролізу води, використовуючи поновлювані джерела енергії і з’єднуючи виділений водень з CO2, який утворюється при виробництві біогазу.

Перспективність такої технології покликана довести перша в світі установка з випуску синтетичного авіаційного гасу в промислових масштабах. Її офіційне відкриття відбулося 4 жовтня в містечку Верльте на північному заході Німеччини.

Її мета – показати, що технологія отримання кліматично нейтрального авіаційного палива реально існує, що виробництво синтетичного гасу можна нарощувати, знижуючи його поки ще дуже високу вартість, і що Німеччина здатна запропонувати відповідне обладнання.

 

 

Британський Монетний двір почне видобувати золото та інші дорогоцінні метали зі старих телефонів і комп’ютерів

Королівський монетний двір планує представити у Великій Британії першу у світі технологію з переробки золота та інших дорогоцінних металів з електронних відходів.

Розробники розповідають, що робитимуть це за допомогою хімічних процесів. Планується, що дорогоцінні метали будуть вилучати за кімнатної температури на території країни, замість того, щоб їх вивозили з Великої Британії для перероблювання за високих температур на плавильних заводах.

Первісне використання цієї технології на Королівському монетному дворі вже дозволило отримати золото чистої проби — 999,9. Добувати зможуть також паладій, срібло і мідь.

 

 

 

Запрацювали найдовші у світі підводні електричні кабелі. Вони сполучають Велику Британію і Норвегію

Із 1 жовтня були введені в експлуатацію два електричні підводні кабелі рекордні 725 кілометрів завдовжки, які сполучають англійське місто Блайт і норвезьке село Квілдал. Цими кабелями Велика Британія отримуватиме «зелену» електроенергію з гідроелектростанції в Норвегії.

Проєкт коштував 1,6 мільярда євро, його будували шість років. Кабелі під’єднані до енергомережі Норвегії, яка на 98% забезпечує потребу в електриці через ГЕС. Станція, розташована у Квілдалі, здатна генерувати 1240 МВт-год електрики.

Велика Британія вже володіє чотирма іншими електричними кабелями, які сполучають її з Бельгією, Францією та Нідерландами. Лондон стверджує, що до 2030 року 90% електроенергії, яка ними імпортується, буде з відновлюваних джерел.

 

 

 

Lamborghini відтворила перший екземпляр Countach

Автовиробник Lamborghini відтворив найперший екземпляр знаменитого суперкара Countach, складений у 1971 році. Проект приурочено до 50-річчя Countach. Про це повідомляє прес-служба Lamborghini.

“Lamborghini Countach LP500 дебютував на Женевському автосалоні в березні 1971 року і дав відлік новій епосі не тільки в історії самої марки, але й загалом у сегменті суперкарів. Стрімкий клиновидний силует, плоскі панелі кузова, гільйотинні двері, що піднімаються вертикально, – свого часу машина мала ефект бомби, що розірвалася!” – йдеться в повідомленні.

Повідомляється, що серійний випуск Countach почався в 1974 році. До 50-річного ювілею Countach у Lamborghini вирішили заново побудувати оригінальний прототип.

 

 

 

https://uigg.com.ua/wp-content/uploads/2021/10/MarsPerseveranceRover_SampleCollection.jpg

В Амстердамі запустили безпілотне водне таксі

Безпілотні човни Roboat створили науковці з Массачусетського технологічного інституту та Амстердамського інституту передових міських рішень. Влітку човни пройшли успішне тестування, а наразі їх запустили повноцінно.

Човни здатні розганятися до 6 км/год та перевозити до 5 людей. Розробники стверджують, що у середньому заряду вистачить на 10 годин роботи.

Roboat має декілька камер для огляду, що допомагає визначити шлях та не врізатися в об’єкти. Човен прокладає маршрут за допомогою GPS.

Крім того, команда розробників сподівається, що їхні човни використовуватимуть не лише для перевезення пасажирів, а і для збору відходів, доставки товарів тощо.